Mire kell figyelni az online marketing során? 

Egy internetes vállalkozás ma már nem tud sikeresen működni online marketing nélkül, azonban egyetlen cég vagy vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy marketing tevékenységét a vevők hozzájárulása és szabályzatok nélkül végezze. 

Adatgyűjtés   

A marketing tevékenység során adatgyűjtés és információgyűjtés történik a látogatóról, annak érdeklődési köréről, vásárlói szokásairól. Az adatgyűjtés tényéről, a gyűjtött adatokról a látogatót jogszabály által előírt módon és tartalommal kell tájékoztatni. 

Adatkezelés   

Az összegyűjtött személyes adatokat  feldolgozni, tárolni, felhasználni kizárólag a látogató megfelelő jogi tájékoztatását követően és beleegyezésének beszerzését követően lehetséges. 

Szabályzat  

A vállalkozás és a látogató között speciális szerződés jön létre akkor is, ha a látogató "csak" az adatait adta meg. Ezért az adatkezelési szabályokon kívül marketing szabályzatot is létre kell hozni, és még a fogyasztóvédelmi szabályok is érvényesülhetnek. 

Hírlevél, email-kampány, kupon, törzsvásárlói kedvezmény, szerencsekerék, nyereményjáték, pontgyűjtő akció kedvezmény - mind olyan marketing eszközök, melyeknek használata törvényi feltételekhez kötött. 

Az érdeklődőt az adatvédelmi szabályok szerint részletesen tájékoztatni kell arról, hogy az általa megadott személyes adatai mi módon, milyen célra, mennyi ideig lesznek kezelve.  

Ez azonban nem elegendő, mert egyes marketing tevénységek során a cég és az érdeklődő között egyfajta speciális jogviszony jön létre, egy szerződéses helyzet, még abban az esetben is, ha a látogató "csak" az adatát adta meg. 

Marketing a közösségi médiában - üzleti közösségi oldalak

Ma már a cégek, vállalkozások jelentős része rendelkezik üzleti facebook oldallal.

Az üzleti Facebook oldalra elsődlegesen a Facebook üzleti szabályai vonatkoznak, azonban ez nem elegendő!

Abban az esetben, ha az üzleti Facebook oldal tulajdonosa az oldalt látogató személyekről a Facebook online felületen kívül is kezel adatot, úgy ezekre az adatkezelésekre a vállalkozás Adatkezelési Tájékoztatója vonatkozik.

Tehát sokan nem tudják, hogy vállalkozásuknak az üzleti Facebook oldalon is épp olyan tájékoztatási kötelezettségük van az online vállalkozásoknak a honlapjukon.

Alapelv, hogy az üzleti Facebook oldal látogatóinak joguk van tudni, hogy milyen adatokat gyűjtenek róluk, és mi történik a Facebook oldalon megadott adataikkal, milyen célra használják azokat, meddig tárolják azokat… stb

Az üzleti Facebook-oldalak adminisztrátorai felelősek az oldalt látogató személyek adatainak kezeléséért. Problémás esetekben az adatvédelmi hatóság nemcsak a Facebook helyi leányvállalata, hanem a Facebook oldal kezelője ellen is felléphet.